...
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

Jak znaleźć pracę w branży internetowej

Z badań wynika, że większość ludzi jest gotowa pracować zdalnie nawet za niższą pensję. Motywacja jest jasna: w dużych miastach tylko droga do biura zajmuje godziny, a to osobisty czas spędzony nigdzie. Praca zdalna jest jeszcze bardziej komfortowa: możesz wykonywać swoje obowiązki w domu, bez względu na napięty grafik firmy.

Praca w branży internetowej to ciekawe zadania i dobre wynagrodzenie. Dziś porozmawiamy o najpopularniejszych zawodach i o tym, czego potrzebujesz, aby rozpocząć pracę online. 

Jak znaleźć pracę?

Nie ma tutaj nic skomplikowanego. Wystarczy skorzystać z serwisu poszukiwania pracy Jooble, wpisać w wyszukiwarkę np. praca Końskie, a wyświetlą się aktualne oferty pracy. A teraz przejrzymy się najbardziej popularnym zawodom w branży internetowej.

Targetolog

Czym się zajmuje: uruchamia, konfiguruje, analizuje i dopasowuje kampanie reklamowe w sieciach społecznościowych, aby opowiedzieć o marce lub przyciągnąć do serwisu jak najwięcej zainteresowanych klientów.

Aby to zrobić, potrzebujesz:

  • Zrozumieć, jak działa każda z mediów społecznościowych: kto i jak z niej korzysta, jakie są trendy i funkcje.
  • Być w stanie spojrzeć na reklamy z punktu widzenia użytkownika: co go zainteresuje? Jakie są jego dolegliwości? Co zmotywuje go do kliknięcia link?
  • Być analitykiem i strategiem: monitoruj skuteczność kampanii na koncie reklamowym, wyciągaj wnioski na temat zachowań ludzi i rekonfiguruj reklamy.

Plusy zawodu:

  • Możesz pracować zdalnie.
  • Przyzwoite zarobki od samego początku.
  • Łatwo i szybko opanujesz zawód na poziomie podstawowym w ciągu kilku miesięcy.

Wady zawodu:

  • Niezależny targetolog konkuruje o klienta nie tylko ze współpracownikami, ale także z agencjami digitalowymi.
  • Często trzeba zaczynać od małych niezależnych projektów, z niewielkimi i niestabilnymi dochodami.
  • Popularne serwisy ciągle się zmieniają, podobnie jak zasady ich działania, a niektóre stają się całkowicie niedostępne. Jeśli specjalizujesz się w dwóch lub trzech sieciach społecznościowych, jutro Twoja wiedza może nie być istotna.

SMM

Czym się zajmuje: buduje komunikację firmy lub marki w mediach społecznościowych.

Plusy zawodu:

  • Dzięki SMM najłatwiejszym sposobem wejścia do marketingu cyfrowego jest brak posiadania specjalnych narzędzi do analityki internetowej.
  • Dla osoby z empatią ta praca przyniesie wiele przyjemności: codziennie możesz kontaktować się z prawdziwymi ludźmi i uzyskać od nich reakcję online.

Wady zawodu:

  • W małych firmach specjalista SMM często przejmuje zadania projektanta, targetologa i copywritera, więc pracy jest dużo.
  • Konieczne jest ciągłe monitorowanie trendów i kontekstu, aby wypracowywać odpowiednie przyczyny „na świeżych śladach”.
  • Może być znacznie więcej negatywnych niż pozytywnych opinii: ludzie często odwiedzają sieci społecznościowe, ponieważ nie udało im się dotrzeć do firmy innymi kanałami.

Grafik

Do czego służy: Tworzy wygląd i sposób działania oznakowań, opakowań, materiałów promocyjnych i prezentacji. Projektant wybiera kolorystykę, kształt, detale i czcionkę, a następnie układa, aby przekazać osobie odpowiedni przekaz i emocje.

Plusy zawodu:

  • Część twórcza jest bardzo ważna i inspirująca: efekt pracy jest zawsze w zasięgu wzroku, można go „dotknąć” i zobaczyć.
  • Odnoszący sukcesy projektanci mogą zarabiać dobre pieniądze, współpracując online z zagranicznymi firmami.
  • Freelancerzy mogą również zarabiać na sprzedaży swojej pracy: plakatów, druków, towarów.

Wady zawodu:

  • Za pierwszym razem będziesz musiał pracować po najniższych stawkach.
  • Praca „z inspiracji” się nie sprawdzi: każdy projekt ma ściśle określone terminy i wymagania techniczne, a w dużych firmach są też brandbooki, strategie komunikacji i inne zasady. Z tego powodu projektanci z dużym obciążeniem pracą często „wypalają się” bez kalkulacji swoich mocnych stron.
  • Samo dobre rysowanie i rozumienie kompozycji nie wystarczy. Musisz nauczyć się edytorów graficznych i ilustratorów, zdobyć dobry monitor i regularnie płacić za działające programy i usługi.

Web Developer

Czym się zajmuje: Tworzy stronę internetową. Tworzeniem stron internetowych zajmują się programiści front-end i back-end.

Plusy zawodu:

  • Jest to czynność twórcza: możesz użyć kodu, aby żądany przycisk lub funkcja działała.
  • Wynik pracy jest widoczny od razu: jeśli kod jest napisany poprawnie, wszystko działa szybko i bez błędów, jeśli z błędami, to nie.
  • Ogromne zapotrzebowanie – zwłaszcza na specjalistów średniego i wyższego szczebla.

Wady zawodu:

  • Szkolenie potrwa 6-12 miesięcy, ale nawet to nie wystarczy. Konieczne jest ciągłe i aktywne rozwijanie się: opanowanie nowych języków programowania i narzędzi pracy, śledzenie trendów w zawodzie. Jeśli nie będziesz tego robić przez co najmniej sześć miesięcy, Twoja wiedza i umiejętności staną się nieistotne.
  • Musisz opanować jeden, a najlepiej kilka języków programowania.
  • Do pracy potrzebujesz dość wydajnego komputera i specjalnych narzędzi w ramach zintegrowanego środowiska programistycznego.

Poszukują pracy zdalnej w tym samym miejscu, co zwykłej pracy biurowej – w Internecie. Pracodawcy i zleceniodawcy nie są od dawna ograniczeni do miasta swojego zamieszkania, więc zgodzą się na wypłatę warszawskiej pensji, nawet jeśli mieszkasz w dalekim województwie. I nie można w ogóle ograniczać się do Polski: sieć jest pełna zagranicznych niezależnych stron.

ZOBACZ TAKŻE

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.