CZARNY KOŃ OKUMA 2017 – KOŁOWROTEK SPINNINGOWY HELIOS SX

CZARNY KOŃ OKUMA 2017 – KOŁOWROTEK SPINNINGOWY HELIOS SX

To flagowy kołowrotek spinningowy Okuma na sezon 2017! 

Stanowi prawdziwą kwintesencję technologicznego zaawansowania i stylistycznego smaku.

Model pozbawiony słabych punktów, którego każdy element oraz kształt został pieczołowicie dopracowany dla perfekcyjnego spełniania stawianych mu wymagań.

Niezwykle niska masa i nieprzeciętnie wysoką wytrzymałość to zasługa korpusu i pokryw bocznych kołowrotka, wykonane są one z materiału kompozytowego Okuma C40-X. Jest to kompozyt grafitowy zbrojony długimi włóknami węglowymi, co przekładna się na 25% spadek masy, 1,5 razy wyższą wytrzymałość i całkowitą odporność na korozję.

Korpus modelu Helios SX wytwarzany jest w technologii TCA. W tym wypadku mamy do czynienia rozwiązaniem, w którym korpus jest dwuczęściowy: składa się ze stopki kołowrotka, która stanowi ramę dla obudowy przekładni. Kształt geometryczny jednobryłowej stopki ze specjalnym wycięciem zapobiega skręcaniu stopki i całego kołowrotka pod obciążeniem w czasie zwijania i walki z rybą.

Również rotor kołowrotka, wyważany komputerowo w technologii RESII, wykonano z tworzywa C-40X. Rotor jest niezwykle ciekawy w tym modelu, gdyż ma konstrukcję wywołującej cyklonowy opływ powietrza CFR. Technologia ta opiera się na specjalnym geometrycznym ukształtowaniu rotora, którego ramiona mają spiralne podpory. Ten kształt w czasie obrotu rotora zachowuje się jak pompa ssąco-tłocząca, która zasysa powietrze i tłoczy je na szpulę i pod nią. Strumień powietrza przyspiesza proces osuszania tych elementów z gromadzącej się tam wody.

Wytrzymały kabłąk z pełnego aluminium posiada zbijak odśrodkowy CDB i łożyskowaną rolkę EFRII – dzięki niej linka nie jest skręcana w czasie nawijania, a sam nawój jest twardy i doskonale równy. Model wyposażono w wycinaną z aluminium, anodyzowaną w 2 odcieniach szpulę. Kształt przedniego rantu szpuli, wykonany w technologii LCS, ułatwia wysnuwanie linki ze szpuli w czasie wyrzutu, co wydatnie przekłada się na dalsze dystanse rzutów. Ostatnim elementem konstrukcyjnym kołowrotka jest sztywna, wycinana z aluminium i anodyzowana korba z gałką z pianki EVA. Dzięki tej piance chwyt i operowanie kołowrotkiem jest bezproblemowe nawet w momencie, gdy gałka jest mokra.

Sercem kołowrotka Helios SX jest precyzyjna przekładnia eliptyczna, której elementy, w tym koło oscylacyjne, wykonano ze stopu AlumiLite w technologii Okuma ALG. Dodatkowo elementem wzmacniającym cały mechnizm jest precyzyjnie wycinany z mosiądzu wałek zębaty.

Płynność pracy przekładni gwarantuje jej osadzenie na 8 wysoko wydajnych i odpornych na korozję łożyskach. Znajdziemy tu pojedyncze rolkowe łożysko oporowe Quick-Set ze stali nierdzewnej, również odporne na negatywny wpływ wody.

Pod szpulą znajduje się hamulec Progressive Drag. Bardzo wydajny hamulec o nieco krótszym niż zazwyczaj skoku, dzięki czemu szybko można go ustawić, a jednocześnie mnie tracimy niż z jego dozowalności. Hamulec posiada uszczelnianie Hydro Block dzięki czemu jest wodoodporny.

Model Helios SX będzie dostępny w rozmiarach: 20, 30 i 40 oraz 40s – z szybszą przekładnią.

 

MODEL

SIŁA HAMULCA

PRZEŁOŻENIE

POJEMNOŚĆ SZPULI

WAGA

HSX-20

3 kg

5.0 : 1 / 57cm

220 m / 0,15 mm

180 g

HSX-30

3 kg

5.0 : 1 / 63 cm

200 m / 0,20 mm

200 g

HSX-40

6 kg

4.5 : 1 / 73 cm

240 m / 0,25 mm

260 g

HSX-40s

6 kg

5.8 : 1 / 95 cm

240 m / 0,25 mm

260 g

 

Pro-Team Okuma Polska

Komentarze (0)

Zaloguj się tutaj, aby dodać komentarz
« Wróc do listy
Kalosze